h1

Rumlerier (23) lovbrydning på grundlovsdag…

juni 5, 2008

Når vejret er så skønt kalder fælledparken. Så der rullede vi over i eftermiddags. Der er et større soppebasin bagest i parken, hvor Rumle og jeg gerne ville plaske lidt rundt (jow altså jeg havde vist mest tænkt mig at kigge på plaskeriet med det ene øje mens jeg kiggede med det andet i min nye bog af Morten Sabroe).

På vejen derover, Rumle m. cykelhjelm og fuld fart frem, stillede vi regnestykker. Han er MEGET optaget af tal for tiden og han sagde med stor selvtillid: “2 + 2 er 4!” – “Ja, svarede jeg, og hvad er så med + 2 mere?” – “det er 6”, var svaret – “og hvad med + 2 mere?” – “Det er 8! – “og + 2 mere?” – “Det er 76” var det promte og meget overbeviste svar…

Nå. Vi kom frem til bassinet. Eller rettere en låst låge – for se, soppebassinet er selvfølgelig lukket på grundlovsdag, selvom det er 30 grader. Pudsigt nok, var der FLUEPAPIR derinde. Jublende børn og smilende forældre overalt…

“I skal bare kravle igennem et hul” – forklarede en lille vejviserpige, der stod klar på den anden side af hegnet. Så vi listede sammen med 15 andre nyankomne forældre rundt om pladsen og kravlede (!) igennem verdens mindste hul under hegnet bag ved buske og træer. Total anerki – men dejligt var det og der blev både plasket og læst…

Skriv en kommentar